četrtek, 16. april 2015

Barvna slepota

Pogled na svetoč grm v Tivoliju v ČB tehniki

Pogled na cvetoč grm v Tivoliju v barvni fotografiji
Razmišljala sem, kaj vidiš, če si barvno slep (prebrala sem The case of the Colorblind painter Oliverja Sacksa). In preizkušalo to videnje z črno-belo tehniko fotografiranja. Hmmm. Torej, rekla bi, da za to vrsto tehnike moraš imet oko in/ali da naše okolje ni ravno narejeno za barvno slepe.

4 komentarji:

  1. Super poskus! Sama sem pred kratkim zasledila celo aplikacije za pametne telefone, ki ljudem omogočijo "pogled" z različnimi tipi barvne slepote...

    Je pa tale blog odličen! Sem ga malo preletela in bom definitivno še prišla nazaj!

    Sama sem se pred tremi leti samostojno naučila brajice (angleško verzijo - oboje Grade 1 in Grade 2 Braille, saj mi o slovenski ni bilo nič dostopnega). Naučila sem se branja in pisanja s tablico - oboje slepo, samo s tipom. Danes tako lahko slepo pišem in slepo berem kar dobro, samo na žalost si nimam kje sposoditi knjig v angleščini... No ja, bo treba še malo počakati, da se šparovček napolni in bo dovolj denarja za brajev zaslon, da bom lahko vadila z računalnikom :-)

    Sem pa med samim učenjem tudi sama naredila poskus in najrazličnejše stvari (od vsakdanjih stvari, npr. napolniti kozarec z vodo, pa do hobijev, npr. šivanje korald) poskusila narediti samo s tipom - pa moram reči, da mi je šlo kar dobro od rok :-)

    Upam, da se bo tale blog še nadaljeval in da ne bo zamrl! Zelo pohvalno je, da se še kje kdo trudi ljudi ozaveščati o slepoti, slabovidnosti ter potrebah ljudi, ki živijo z izgubo vida! Res odličen blog!

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala. Poskušam. Od kje pa vaše zanimanje nad slepoto? Bi mogoče vašo kakšno raziskavo na to temo objavili na tem blogu?

    OdgovoriIzbriši
  3. Pravzaprav se je začelo kot navdušenje nad brajico, ki se mi zdi nadvse fantastičen način kodiranja informacij (torej, zapisa jezika)! Ker sem se hotela naučiti zadev pravilno, torej s tipom, sem prišla na idejo z mojim poskusom delanja stvari slepo. Moram reči, da mi je poskus pravzaprav omogočil dvoje stvari:

    1) Naučila sem se bolje osredotočiti na sprejem informacij preko tipa (ne mislim, da bi imela sedaj "super-tip", ampak se mi pa zdi, da lažje zaznavam brajico s tipom oz. se lažje osredotočim na tip kot način percepcije informacij).
    2) Svet okoli sebe sem pričela gledati z druge perspektive. Ko sem poizkusila dobiti kakšen pripomoček za pisanje brajice, sem kaj hitro ugotovila, da so ti pripomočki izredno dragi in tako tudi marsikomu težko dostopni. Tako sem pričela malo raziskovati stvari in se truditi, da bi svoje znanje prenesla še naprej. Tako sem svoj poskus in učenje brajice tudi objavljala na svojem blogu (objave za leto 2012) in Flickru in z veseljem lahko povem, da so ljudje z zanimanjem sledili mojim objavam! Ugotovila sem, da (tako kot verjetno tudi pri drugih invalidnostih) ne gre za to, da ljudi ne bi zanimala ta tema, ampak zgolj za pomanjkanje znanja o zadevah. Če se razširi znanje, bo tudi ozaveščenost ljudi boljša in se bo tudi v našem okolju kaj spremenilo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Še več linkov do informacij na temo vida pa dajemo gor na FB stran Zavoda za slepo in slabovidno mladino.

      Izbriši