nedelja, 24. avgust 2014

London - avdiodeskripcija

Geffrye muzeju (stanovanja srednjega razreda) sem brezplačno dobila avdio vodič za slepe (drugače stane 3funte). Opisi posameznih sob so bili odlični. Opozorili so na marsikaj, na kar ne bi drugače bila pozorna. Na začetku predstavijo samega vodiča, napravo in dva človeka, ki bosta govorila. Prehode v druge prostore nazorno opišeta (za vami je to in to in greste naravnost, tla ne bodo več lesena temveč tapicirana). Že na začetku pove, koliko časa traja celotno vodstvo, če poslušaš prav vse. Na začetku poda le osnovne informacije, nato ti da izbiro, kaj želiš še podrobno poslušati: opis sobe, opis neke posebnosti v tej sobi, kaj se je v tej sobi dogajalo, pričevanja iz tega obdobja). Priporočam.
National history museum pa lahko preko svojega pametnega telefona poslušaš enostavno vodljivega avdio vodiča.
Tate Modern ima na voljo i-map avdio vodiče za nekatere njihove slike kar on-line. Tam sem (na podlagi priporočila predavateljice iz spomladanske AKTIV konference) vzela avdioopis za razstavo. Zelo prijazno so mi ga iskali 10 min, pa potem polnili še nadaljnjih 10 min a je delal le za dva objekta, potem je pa crknil (tok o tem koliko so pripravljeni na obisk vizualno hendikepiranih). No, vendar že ta dva opisa, za Richarda Serra (sicer en manjši kip meni ljubega kiparja) in Nikki de saint Falle (kipe bolj poznam, tu je bila razstavljena slika) -  sta bila fenomenalna, nabita s čustvi. Oba z možem sva z zanimanjem poslušala in zvedela, oz. opazila marsikaj, kar drugače ne bi. Če pa bi res prišel kak slaboviden na ogled razstave, bi pa kar malo težko prebral majhne številke ob umetniških izdelkih, saj sva jih komaj videla. Ta problem se je pojavil še v naslednjem vodiču, ko sem še enkrat odšla v Portrait gallery, kjer sem preizkusila avdio vodiča, ki ga dobiš brezplačno. Tu (zdaj ko sem ga drugič doživljala, sem ugotovila, da je vse le en velik časopis Sun, čisti trač, kar naenkrat ti ni več pomembno, kako je kaj naslikano, samo še kdo je naslikan), jim niti en avdio vodič za slabovidne ni delal in so mi potem ponudili navadnega avdiovodiča. Navaden vodič, sicer zelo fancy pa me je popolnoma razočaral. Sploh me ni zanimalo to kar so govorili. Možnost je tudi, da sem bila že zelo utrujena od razstav. Prijazno pa so mi predstavili tudi kaj imajo pripravljeno za slepe (tipne slike, brajica), za slabovidne pa je že kar v samem prostoru. Za slepe je celoten napisan vodič tako obsežen, da predlagajo, da vsako posamezno nadstropje obdelaš on prideš do recepcije po drug zvezek.
Hmmm, mislim, da bomo kaj takega pripravili tudi v Zavodu. Predvsem se pa pripravljam na oktobrski seminar, ki bo vključeval tudi avdiodeskripcijo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar